Redmi Note 10 Pro recenze: Ohromných 108 megapixelů za super cenu

U řady Note jsme si zvykli na fakt, že nás nové modely často velice příjemně překvapí. V uplynulých měsících a letech jsme zde mohli narazit na smartphony, které se nebály vzít prémiovou specifikaci a dopřát jí i zákazníkům střední třídy.

Nad modelem Redmi Note 10 Pro se nám nostalgicky vybaví "sedmička" z roku 2019, která dovedla za příjemnou cenu nabídnout vysoké 48Mpix rozlišení zadního fotoaparátu. Letošní model totiž dělá prakticky to samé a bere další rekordní rozlišení (108 Mpix) určené doposud pro dražší modely a nabízí jej za rekordně nízkou cenu. Není to však zdaleka jeho jediné eso v rukávě, kterým si nás chce získat.

První dojmy

Redmi Note 10 Pro jasně ukazuje, že kompaktní telefony aktuálně nejsou moc v módě. Telefon to není rozhodně nijak přerostlý, ovšem pro hráče a příznivce třeba streamování filmů a seriálů bude se svou velkou 6,67palcovou obrazovkou jako stvořený. Do ruky však padne velice dobře díky zaobleným bokům zad.

Tělo telefonu je z obou stran kryté tvrzeným sklem Gorilla Glass 5, boky jsou plastové. Na zádech vás každopádně už na první pohled upoutá poměrně velký modul pro zadní fotoaparáty, který má kaskádovitě vyrovnané dvě plošky na sobě. V jedné najdete čtveřici zadních snímačů, v druhé pak LED diodu a pomocné senzory. Na boku telefonu se pak v tlačítku pro probuzení telefonu nachází i čtečka otisků prstů. Redmi Note 10 Pro má dokonce i odolnost proti kapající vodě.

Parádní displej

Vychválit musíme i samotný displej telefonu, za kterou by se nemusel stydět ani kdejaký top model. Je totiž osazen AMOLED panelem a navíc s vysokou obnovovací frekvencí 120 Hz. Rozlišení 1 080 x 2 400 pixelů je pak více než dostačující a potěší i podpora technologie HDR10. Nechybí ani trendy průstřel displeje, ve kterém najdete čelní selfie fotoaparát.

Novinka Xiaomi Redmi Note 10 Pro je výkonný telefon za skvělou cenu

Hardware na úrovni

Jak už jsme zmínili, Redmi Note 10 Pro rozhodně nezklame třeba mobilní hráče, kterým nabídne dostatek výkonu procesor Snapdragon 732G a 6 či 8 GB operační paměti. Hry se navíc právě díky 120Hz displeji budou parádně hýbat. Co se úložiště pro data týče, k dispozici jsou paměťové varianty 64 nebo 128 GB. Tak či onak se dá prostor pro data ještě nafouknout pomocí karty microSD.

Z letošních trendy specifikací telefon postrádá podporu 5G sítí. To je však asi jediným nedostatkem v konektivitě, která jinak zahrnuje NFC pro mobilní platby a dokonce i infraport jako náhradu dálkového ovladače. Co se fyzických konektorů týče, čeká na vás jak USB-C, tak i sluchátkový jack. SIM se do telefonu vedle paměťové karty vejdou dvě.

Nyní k softwaru telefonu. Najdete zde klasiku od Xiaomi, tedy grafickou nadstavbu MIUI v nejmodernější verzi 12 se základem v operačním systému Android 11. Potěší přítomností oblíbeného temného režimu, k dispozici je také samostatná plocha s přehledem denních zpráv a nebo minimalističtější skládání aplikací přímo na domácí obrazovky. V základu zde najdete poměrně hodně aplikací nad rámec běžné výbavy Androidu (několik her, služeb a nástrojů), ovšem pokud je nechcete, stačí po vybalení strávit pár chvil jejich mazáním.

Redmi Note 10 Pro disponuje v základu poměrně hodně aplikacemi nad rámec výbavy Androidu.

Fotoaparát s vysokým rozlišením

V tuto chvíli přichází na řadu velké lákadlo, kterým je superjemný senzor hlavního fotoaparátu. 108 megapixelů stále působí i na dnešní poměry jako ohromný parametr, byť z praxe víme, že rozlišení fotoaparátu není zdaleka všechno, čím se určuje jeho kvalita. 108Mpix rozlišení však přináší dvě nesporné výhody.

V první řadě se nemusíte bát i výraznějších ořezů fotografií, jelikož takto jemné snímky si zachovají velkou míru detailů. To zároveň umí do jisté míry zastoupit i absenci optického zoomu. Zadruhé pak telefon umí spojit celkem 9 sousedních buněk snímače do jedné vysoce citlivé na světlo, přičemž výsledný snímek bude mít rozlišení 12 Mpix. V takovém případě se lze fotit při zhoršených světelných podmínkách.

Na zádech najdete dále také 8Mpix širokoúhlý fotoaparát s úhlem záběru 118 stupňů a speciální 5Mpix senzor pro focení detailů, který umí zaostřit na vzdálenost 3 centimetrů. Posledním do počtu je pak 2Mpix senzor pomáhající při portrétním režimu s hloubkou ostrosti.

Fotoaparát chytrého telefonu Redmi Note 10 Pro disponuje vysokým rozlišením

Velká baterie s rychlým nabíjením

Xiaomi Redmi Note 10 Pro disponuje baterií se slušnou kapacitou 5 020 mAh. Majitele tak díky tomu nemusí trápit fakt, že displej s vyšší obnovovací frekvencí představuje zvýšenou zátěž na baterii. A pokud budete chtít baterii šetřit, můžete tuto hodnotu snížit na 60 Hz. Telefon sám o sobě nabídne slušnou výdrž, která je samozřejmě relativní v závislosti na tom, jak často a k čemu telefon používáte. Jednodenní výdrž by pro něj ovšem neměla být žádným problémem. Další výhodou je pak možnost telefon nabíjet s výkonem až 33 W, nabíječku samozřejmě najdete v balení.

Smartphone Xiaomi Redmi Note 10 Pro v sobe ukrývá velkou baterii s rychlým nabíjením.

Jaký je závěr?

Modelová řada Note může být na svou současnou generaci patřičně hrdá. Redmi Note 10 Pro je parádní telefon, který nevsadil vše jen na jeden prvek výbavy, ale naopak dovede ukázat, že vedle rekordního rozlišení fotoaparátu vám nabídne i parádní displej, slušnou výdrž baterie s rychlým nabíjením a také dostatek výkonu. Chybí mu sice trendy podpora 5G sítí a po rozbalení budete muset asi chvíli čistit systém od přebytečných aplikací, ale to je tak jediné, co se mu dá vytknout. Redmi Note 10 Pro koupíte na našem e-shopu za 7999 korun.

Plusy

• Povedený displej s nadstandardními parametry
  • Vysoké rozlišení zadního fotoaparátu